Polityka prywatności portalu AcademyPlus.pl

JNTL Consumer Health (Poland) sp. z o.o „Consumer” 

 

JNTL Consumer Health (Poland) sp. z o.o „Consumer” dba o kwestie dotyczące poufności i prosi o zapoznanie się ze sposobem gromadzenia, wykorzystywania i ujawniania przez nas informacji. Niniejszy dokument opisuje nasze praktyki w zakresie informacji, które my lub nasi usługodawcy gromadzimy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, które prowadzimy i kontrolujemy i gdzie znaleźli Państwo niniejszą politykę prywatności. Udostępnianie nam danych osobowych lub korzystanie z serwisu jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z niniejszą Polityką prywatności.

 

1. DEFINICJE

    1. Administrator – Administratorem danych, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych jest JNTL Consumer Health (Poland) sp. z o.o., ul. Iłżecka 24, 02135 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem numer 0000045592, NIP 1130020467, REGON 006934330. 

    2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii. 

    3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności. 

    4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. 

    5. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.academyplus.pl

    6. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w niniejszej Polityce. 

 

2. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE 

    1. rejestracja w Serwisie – powyższe realizujemy na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO, tj. wykonania umowy zawartej z Użytkownikiem, 

    2. realizacja wniosków Użytkowników, np.: 

  • odpowiedzi na zadane przez Użytkownika pytania zadane poprzez formularz kontaktowy lub e-mail, w tym przesłania oferty produktów i usług, jeśli Użytkownik o nią poprosi, 
  • na potrzeby przesyłania naszych newsletterów, 

   – powyższe realizujemy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. dobrowolnej i świadomej zgody Użytkownika, 

    3. zapewnienie działania Serwisu, np.: 

  • umożliwienie Użytkownikom dostępu do Serwisu, 
  • zapewnienie prawidłowej obsługi Klienta, 

  - powyższe realizujemy na podstawie  art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. naszego prawnie uzasadnionego interesu, 

    4. przesyłanie istotnych informacji dotyczących stosunku pomiędzy nami a Użytkownikiem albo korzystania z Serwisu, powiadamianie o zmianach warunków ogólnych i polityk oraz innych informacji o charakterze administracyjnym – powyższe realizujemy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. wypełnienia ciążącego na nas obowiązku prawnego, 

    5. zapewnienie prawidłowego naszego funkcjonowania, np.  

  • na potrzeby analizy danych m.in. w celu ulepszania skuteczności Serwisu,  
  • na potrzeby audytów, aby weryfikować, czy nasze wewnętrzne procesy operacyjne działają poprawnie i w zgodzie z naszymi obowiązkami prawnymi, regulacyjnymi lub umownymi, 
  • na potrzeby kontroli bezpieczeństwa i wykrywania oszustw, np. w celu przeciwdziałania cyber–atakom lub próbom kradzieży tożsamości, 
  • na potrzeby rozwoju nowych produktów i usług, 
  • na potrzeby poprawiania lub modyfikacji naszej strony internetowej albo naszych produktów i usług, 
  • na potrzeby rejestrowania informacji dotyczących korzystania z Serwisu, np. w celu identyfikacji części Serwisu, które wzbudzają największe zainteresowania Użytkowników, 
  • na potrzeby pomiaru skuteczności naszych kampanii promocyjnych, aby były możliwie najlepiej dopasowane do potrzeb i zainteresowań naszych Użytkowników, 

          - powyższe działania wykonujemy na podstawie: art. 6 ust. 1 lit b RODO, tj. wykonania umowy zawartej z Użytkownikiem, art. 6 ust. 1 lit c RODO, tj. wypełnienia ciążącego na nas obowiązku prawnego oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. naszego prawnie uzasadnionego interesu, 

    6. analiza danych osobowych w celu świadczenie usług szytych na miarę, np.: 

  • aby lepiej rozumieć naszych Użytkowników, personalizować nasza komunikację i proponować im informacje i oferty dostosowane do ich zainteresowań, 
  • aby lepiej rozumieć preferencje Użytkowników i zapewniać im treści, które naszym zdaniem, najbardziej ich dotyczą i najbardziej ich zainteresują, 

- powyższe działania wykonujemy na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. wykonania umowy oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. naszego prawnie uzasadnionego interesu. 

 

3.  AUTOMATYCZNE GROMADZENIE I PRZETWARZANIE INFORMACJI 

Zarówno nasi usługodawcy jak i my sami możemy automatycznie, za pomocą plików cookies, gromadzić dane podczas Państwa nawigacji po stronie lub korzystania z Serwisu. Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwis. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności. Za wyjątkiem przypadków, gdy jest to dozwolone przepisami prawa, wykorzystujemy pliki cookies wyłącznie po uzyskaniu Państwa zgody wyrażonej poprzez wybranie stosownej opcji na powiadomieniu o plikach cookies albo za pośrednictwem centralnego zarządzania zgodami. Polityka dotycząca plików cookies zawiera informacje wyjaśniające, w jaki sposób można takie technologie dezaktywować. 

Nasi usługodawcy i my sami możemy także automatycznie gromadzić dane i przetwarzać je w następujący sposób: 

    1. Za pośrednictwem przeglądarki: większość przeglądarek internetowych rejestruje informacje takie jak adres MAC (Media Access Control albo sterowanie dostępem do wsparcia), rodzaj komputera (Windows lub Macintosh), rozdzielczość ekranu, nazwa i wersja systemu operacyjnego oraz rodzaj i wersja przeglądarki internetowej. Możemy gromadzić podobne informacje, w szczególności dotyczące rodzaju urządzeń peryferyjnych i identyfikatora, jeżeli użytkownik korzysta z Serwisu za pośrednictwem urządzenia mobilnego. W ten sposób dbamy o prawidłowe funkcjonowanie Serwisu. 

    2. Adres IP: adres IP to numer, który dostawca internetu automatycznie przypisuje komputerowi użytkownika. Adres IP jest rozpoznawany automatycznie i zapisywany w rejestrze połączeń naszego serwera przy każdych odwiedzinach w Serwisie razem z godziną każdej wizyty i wykazem odwiedzonych stron. Rejestracja adresu IP to standardowa praktyka, która jest automatycznie wykonywana przez wiele Serwisów. Wykorzystujemy adres IP m.in. do liczenia odwiedzin Serwisu, do wspierania diagnostyki problemów z serwerem oraz do administrowania Serwisem. Na podstawie adresu IP możemy także rozpoznawać lokalizację użytkownika. 

    3. Informacje dotyczące urządzeń peryferyjnych: Możemy grodzić informacje dotyczące urządzeń mobilnych, takie jak unikalny identyfikator urządzenia, aby analizować sposób korzystania z Serwisu przez użytkownika. 

 

4. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH 

    1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi oraz celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas niezbędny do realizacji celów, do których zostały pozyskane oraz przez czas wymagany przez przepisy prawa, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.  

    2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane. 

 

5. UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA 

    1. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną Danych osobowych.  

    2. W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem. 

    3. Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych). 

Jeśli życzą sobie Państwo skorzystać z ww. uprawnień prosimy kontaktować się z nami pod adresem: 

privacy_Poland@its.jnj.com 

Na otrzymane zapytania odpowiadamy możliwie najszybciej, nie później niż w ciągu jednego miesiąca od ich otrzymania. W przypadku wystąpienia okoliczności opóźniających udzielnie odpowiedz zostaną Państwo niezwłocznie powiadomieniu o terminie, w którym będziemy w stanie takiej odpowiedzi udzielić. Mogą Państwo także zalogować się do Portalu lub przejść do Serwisu, by zaktualizować swój profil online. 

 

6. WYBÓR I DOSTĘP 

Użytkownik może dokonywać wyboru sposobu przetwarzania i ujawniania jego danych osobowych do celów marketingowych. Dostępne są następujące opcje: 

    1. Otrzymywanie naszych informacji marketingowych - jeżeli nie chcą już Państwo otrzymywać naszych informacji marketingowych, mogą Państwo zrezygnować z ich otrzymywania, pisząc do nas na adres: privacy_Poland@its.jnj.com. Przesyłane wnioski powinny zawierać nazwisko użytkownika, wskazywać formy komunikacji, z których chcą Państwo zrezygnować, oraz adresy, na jakie są przesyłane komunikaty. Przykładowo, jeżeli chcą Państwo zrezygnować z otrzymywania naszych ofert komercyjnych drogą elektroniczną (marketing elektroniczny) albo pocztą tradycyjną, wystarczy powiadomić nas, podając nazwisko i adres, na który przesyłano oferty. Mogą Państwo także zrezygnować z otrzymywania komunikatów marketingowych za pośrednictwem Serwisu, aktualizując swój profil. Ponadto mogą Państwo zrezygnować z otrzymywania naszych ofert komercyjnych drogą elektroniczną (marketing elektroniczny), postępując zgodnie z instrukcją rezygnacji z subskrypcji, którą zamieszczamy w każdej wiadomości. 

    2. Przypomnienia - jeżeli chcą Państwo zrezygnować z otrzymywania od nas przypomnień medycznych, prosimy o kontakt pod adresem: privacy_Poland@its.jnj.com. Przesłany wniosek powinien zawierać nazwisko użytkownika, adres e-mail oraz numer telefonu, na które przesyłano przypomnienia. 

    3. Zasady udostępniania danych osobowych spółkom zależnym i partnerom zewnętrznym - jeżeli zapisali się Państwo na komunikaty marketingowe przesyłane przez nasze spółki zależne albo partnerów zewnętrznych, mogą Państwo zrezygnować z subskrypcji i uniemożliwić takim podmiotom trzecim przetwarzanie Państwa danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, pisząc do nas na adres: privacy_Poland@its.jnj.com. We wniosku należy zaznaczyć wycofanie zgody na udostępnianie przez nas Państwa danych osobowych naszym spółkom zależnym i partnerom zewnętrznym do celów marketingowych, podając swoje nazwisko i adres e-mail. 

 

7. ODBIORCY DANYCH 

Informacje gromadzone przez serwis ujawniamy: 

    1. Naszym spółkom zależnym w celach opisanych w niniejszym oświadczeniu o poufności. Wykaz naszych spółek zależnych można znaleźć tu: https://investors.kenvue.com/financials-reports/sec-filings/default.aspx - uzyskać dostęp do kolejnych dokumentów złożonych przez Kenvue w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. JNTL Consumer Health (Poland) sp. z o.o. jest podmiotem odpowiedzialnym za administrowanie danymi. 

    2. Naszym spółkom zależnym w celach zarządzania danymi osobowymi, które wykorzystujemy wspólnie. 

    3. Naszym partnerom zewnętrznym, z którymi przygotowujemy wspólne promocje. 

    4. Naszym usługodawcom zewnętrznym, którzy świadczą na naszą rzecz usługi, takie jak hosting i moderacja witryn internetowych, hosting aplikacji mobilnych, analiza danych, przetwarzanie płatności, realizacja zamówień, udostępnianie infrastruktury, usługi informatyczne, obsługa klienta, obsługa poczty elektronicznej i tradycyjnej, audyty i inne usługi, aby umożliwić im świadczenie takich usług. 

    5. Na mocy przepisów obowiązującego prawa, podmiotom trzecim w przypadku postępowania naprawczego, połączenia, sprzedaży, utworzenia spółki joint venture, cesji, przeniesienia albo innego przekazania całości lub części naszej działalności, aktywów lub akcji (w szczególności w ramach postępowania upadłościowego albo podobnego postępowania). 

Ponadto możemy wykorzystywać i ujawniać informacje, które uznamy za konieczne lub właściwe:  

    1. na potrzeby postępowania sądowego albo na mocy obowiązującego prawa, w tym prawa obowiązującego poza krajem zamieszkania użytkownika; 

    2. na mocy obowiązującego prawa w związku z wnioskami otrzymywanymi od organów publicznych i rządowych, w tym organów publicznych i rządowych poza krajem zamieszkania użytkownika; 

    3. w celu zapewnienia stosowania naszych warunków ogólnych;  

    4. w celu ochrony praw, prywatności, bezpieczeństwa lub majątku naszego przedsiębiorstwa, naszych spółek zależnych, użytkowników i innych osób.  

    5. możemy również wykorzystywać lub ujawniać informacje dotyczące użytkowników w innych formach, na podstawie udzielonej przez nich zgody; 

    6. możemy wykorzystywać i ujawniać informacje gromadzone automatycznie, zgodnie z informacjami zawartymi w sekcji „Gromadzenie i automatyczne przetwarzanie informacji”. 

 

8. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY (EOG). 

Dane osobowe Użytkowników mogą być przechowywane i przetwarzane w każdym kraju, w którym mamy swoje placówki lub usługodawców. Poziom ochrony Danych osobowych poza EOG różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Jednak Komisja Europejska uznała, że niektóre Państwa poza EOG zapewniają odpowiedni stopień ochrony danych zgodny z normami EOG (pełna lista takich krajów jest dostępna tu). W przypadku przekazywania danych z krajów EOG, które nie zostały uznane przez Komisję Europejską za zapewniające odpowiedni stopień ochrony, zadbaliśmy o wdrożenie stosownych rozwiązań, takich jak potwierdzenie, że odbiorca jest związany standardowymi klauzulami umownymi UE, których celem jest ochrona danych poufnych. Mogą Państwo otrzymać kopię takich rozwiązań, kontaktując się z inspektorem ochrony danych, którego dane podano w sekcji KONTAKT poniżej. 

 

9. BEZPIECZEŃSTWO 

Staramy się wdrażać odpowiednie środki organizacyjne, techniczne i administracyjne, aby chronić przetwarzane przez nas dane osobowe. Niestety żaden system ochrony ani transferu danych w internecie nie zapewnia 100-procentowej pewności. Jeżeli mają Państwo podstawy sądzić, że kontakty z nami przestały być bezpieczne (np. w przypadku uznania, że zagrożone jest bezpieczeństwo Państwa konta w naszym Serwisie), prosimy o bezzwłoczne powiadomienie nas za pośrednictwem danych podanych w sekcji KONTAKT poniżej. 

 

10. WITRYNY I USŁUGI STRON TRZECICH 

Niniejsza polityka prywatności nie dotyczy poufności danych, informacji i innych praktyk stron trzecich, w szczególności podmiotów zarządzających dowolnymi witrynami lub usługami online (m.in. wszelkimi aplikacjami), które są dostępne za pośrednictwem niniejszej witryny albo linku umieszczonego na niniejszej witrynie. Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w tym zakresie. Udostępnienie lub umieszczenie linku do takiej strony albo funkcji Portalu nie oznacza w żadnym wypadku ich poparcia. 

 

11. KONTAKT 

    1. Za gromadzenie, wykorzystywanie i ujawnianie danych osobowych na podstawie niniejszej Polityki odpowiada JNTL Consumer Health (Poland) sp. z o.o., z siedzibą pod adresem: ul. Iłżecka 24, 02-135 Warszawa. 

    2. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących niniejszej Polityki, prosimy o kontakt na adres e-mail lub telefoniczny pod numerem telefonu: +48 22 237 80 00 w godzinach pomiędzy 9.00 – 17.00 lub pisząc na adres: JNTL Consumer Health (Poland) sp. z o.o., ul. Iłżecka 24, 02135 Warszawa. 

    3. Kontakt się z naszym Inspektorem Ochrony Danych dla regionu EMEA:  
Lightning, Jo [MDDGB] emeaprivacy@kenvue.com  

 

12. WNOSZENIE SKARG DO ORGANU NADZORCZEGO 

W sytuacji, gdy uznacie Państwo, że przetwarzamy dane osobowe niezgodnie z prawem, możecie wnieść skargę do organu nadzorczego jakim jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). 

 

13. AKTUALIZACJA NINIEJSZEJ POLITYKI  

    1. Niniejsza Polityka może ulegać zmianom. Wszelkie jej zmiany wchodzą z dniem publikacji najnowszej wersji dokumentu w Serwisie. Dalsze korzystanie z Serwisu po wejściu w życie zmian jest równoznaczne z akceptacją zmienionej wersji Polityki. Zalecamy regularne sprawdzanie dokumentu podczas korzystania z Serwisu.  

    2. Ostatnia aktualizacja niniejszej Polityki miała miejsce 09/06/2023